Sprzedaż bezpośrednia, lub sprzedaż produktów bezpośrednio konsumentom poza środowiskiem detalicznym, może być realnym sposobem na rozpoczęcie działalności gospodarczej w domu. Większa kategoria sprzedaży bezpośredniej obejmuje marketing sieciowy, marketing wielopoziomowy (MLM), sprzedaż bezpośrednią oraz model party, a wiele firm korzysta z ich kombinacji.

Sukces w sprzedaży bezpośredniej pochodzi z tych samych rzeczy, które sprawiają, że każdy inny biznes odnosi sukces; znaj swój rynek, znajdź je, dostarcz wiadomość, która przemawia do nich i dobrze je obsługiwać. Bez względu na to, który model sprzedaży bezpośredniej wybierzesz, istnieje kilka podstawowych wskazówek, które możesz śledzić, aby osiągnąć sukces.

Użyj (i kochaj) Co sprzedajesz

Twoi klienci będą wiedzieć, kiedy dajesz spiel tylko po to, aby im coś sprzedać i kiedy jesteś naprawdę podekscytowany tym, co oferujesz.

Najlepsi przedstawiciele handlowi wykorzystują i kochają produkty, które sprzedają. Mówią o nich z entuzjazmem, co pomaga im w sprzedaży.

Korzystanie z Twoich produktów i usług daje Ci również osobiste doświadczenia i informacje, dzięki którym możesz uczciwie i dokładnie omówić je z potencjalnymi klientami.

Bądź wytrwały

Być może słyszałeś, jak sprzedawcy bezpośredni opisują taką pracę: "Pomóż pięciu osobom zdobyć osiem osób, a dostaniesz darmowy samochód".

To nie jest dokładnie tak, jak to działa. Co oni nie mówią ci jest to, że trzeba będzie porozmawiać z co najmniej 50 osób, aby uzyskać pięć osób, i pomóc im rozmawiać z co najmniej 80 osób każdy, aby uzyskać ich osiem.

Chociaż liczby te nie są dokładne, chodzi o to, że otrzymasz wiele "nos" w poszukiwaniu swoich "tak", co może być zniechęcające. Ale frustracja jest częścią prowadzenia udanego biznesu domowego. Kluczem jest bycie wytrwałym i kontynuowanie działań po otrzymaniu "nie".

Przeczytaj "Fine Print".

Przeczytaj i zrozum plan marketingowy i kompensacyjny swojej firmy, a także wszelkie zasady i procedury.

Kupując w okazję biznesową oznacza, że mogą istnieć zasady i ograniczenia, których należy przestrzegać. Na przykład, niektóre firmy zabraniają używania ich nazwy w marketingu. Inne nie pozwalają na stworzenie własnej strony internetowej konsultanta.

Ponadto, aby zmaksymalizować swoje dochody, musisz wiedzieć, jak najlepiej zarabiać pieniądze. Które produkty są najbardziej popularne i przynoszą największe dochody? Jak możesz zarabiać bonusy?

Im lepiej zrozumiesz warunki, na jakich możesz prowadzić swój biznes, a także sposób, w jaki otrzymujesz wynagrodzenie, tym lepiej możesz uzyskać większe dochody.

Zidentyfikuj swój rynek docelowy

Określ najlepszych nabywców dla swoich produktów, usług i biznes planu.

Większość firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią zakłada nowych przedstawicieli handlowych, tworząc listę 100 osób, które znają. Chociaż możesz znaleźć swoich nowych klientów i partnerów biznesowych na tej liście, ta metoda nie jest najbardziej efektywnym sposobem na rozpoczęcie działalności.

We wszystkich innych modelach biznesowych, identyfikujesz najlepszych nabywców dla swoich produktów i skupiasz się na nich. Identyfikacja rynku docelowego oznacza, że nie tracisz czasu na próby sprzedaży ludziom, którzy nie chcą tego, co oferujesz. Nie możesz sprzedawać produktów ludziom, którzy nie chcą lub nie potrzebują ich.

Ponadto, w sprzedaży bezpośredniej, istnieje tendencja do koncentrowania się na docelowych ludzi, którzy chcą zarabiać pieniądze. Niekoniecznie jest to złe, ale lepiej skupić się na ludziach, którzy chcą zarabiać pieniądze i chcieliby, aby Twoje produkty i usługi. Jak wspomniano powyżej, ludzie mają większe szanse na sukces w sprzedaży czegoś, co mogą mieć za sobą. W rzeczywistości, wiele osób, które rozpoczynają działalność w sprzedaży bezpośredniej były klientami pierwszymi, a one tak bardzo podobały im się produkty, że postanowili je sprzedać.

Zidentyfikuj Propozycję Wartości

Określić, jak Twój rynek może skorzystać z produktów, usług i biznes planu. Czy Twoi klienci zyskają energię, będą lepiej gotować, czy też poczują się pewniej?

Przeformułuj wszystkie wspaniałe cechy swojego produktu i biznesu na korzyści. Jeśli Twoje produkty nie są toksyczne, co to oznacza? Mniej zaklęć astmy? Mniej alergii?

Słabe strategie marketingowe są jednym z głównych powodów niepowodzeń rodzimych firm, więc ważne jest, aby opracować plan marketingowy, który podkreśla korzyści z produktu lub usługi dla rynku docelowego.

Wiedzieć, gdzie znaleźć swój rynek

Ogólna reklama i promocja nie działa, jak również wysyłanie wiadomości bezpośrednio do osób, które są najbardziej prawdopodobne, aby kupić to, co sprzedajesz. Jakie strony internetowe surfują, jakie czasopisma czytają, do jakich organizacji należą, itp. To właśnie tam chcesz skupić swoje wysiłki marketingowe.

Jak już wspomniano, większość firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią zaleca sporządzenie listy 100 znanych Ci osób, która może być dobrym miejscem do rozpoczęcia działalności, jeśli żadna z tych 100 osób nie potrzebuje Twojego produktu lub firmy. Zamiast tego, użyj swojej sieci, aby pomóc Ci znaleźć ludzi na rynku docelowym.

Zróżnicuj siebie

Dlaczego ludzie powinni kupować od ciebie, a nie od tego innego przedstawiciela handlowego, który mieszka obok?

Musisz wyróżnić się spośród tysięcy innych osób, które pracują w tej samej firmie. Świetnym sposobem na to jest opowiedzenie swojej osobistej historii, ponieważ nikt inny nie jest Tobą ani nie ma Twojej dokładnej historii. Jesteś największym wyróżnikiem, jaki istnieje, a jeśli ludzie mają do czynienia z Tobą i Twoją historią, to są bardziej skłonni chcieć od Ciebie kupić. Jest to również coś, czego inny przedstawiciel handlowy nie może powtórzyć.

Innymi sposobami na wyróżnienie się są oferowanie wyższego poziomu usług lub programu lojalnościowego, albo też dostosowanie tego, co się oferuje. Możesz również stworzyć własną stronę internetową i narzędzia marketingowe, jeśli pozwala na to Twoja firma, aby pomóc zaprezentować swój osobisty styl i wyróżnić się od innych. Mogą Państwo również oferować newsletter e-mailowy z poradami i pomocnymi wskazówkami.

Nominacje

Sprzedaż bezpośrednia działa, ponieważ jest to biznes typu person-to-person. Niezależnie od tego, czy pokazujesz produkt, czy wprowadzasz biznesplan, musisz to zrobić przed ludźmi.

Przedstawiciele sprzedaży bezpośredniej, którzy robią najwięcej prezentacji, są zazwyczaj tymi, którzy dostają więcej sprzedaży, więc im więcej spotkań, które robisz, tym lepiej.

Technologia pozwoliła na pewną elastyczność w prezentacjach, ponieważ mogą być one prowadzone przez telefon, webinar i/lub wideo, dając Ci większy zasięg niż tylko w Twojej okolicy. Niektóre firmy sprzedaży bezpośredniej mają odnoszących sukcesy przedstawicieli, którzy przeprowadzają prezentacje grupowe przez telefon, webinar lub wideo na żywo. W niektórych przypadkach można po prostu zaprosić potencjalnych klientów do udziału i pozwolić swojemu mentorowi na przeprowadzenie prezentacji.

Kontynuuj.

Fortuna jest w trakcie realizacji, dlatego należy opracować system pozwalający na utrzymanie kontaktu z potencjalnymi klientami i nowymi przedsiębiorcami.

Zbyt często konsultanci sprzedaży bezpośredniej rezygnują po pierwszym "nie", ale to "nie" może w rzeczywistości oznaczać "to nie jest dobry moment".

Dobra obsługa klienta i stały kontakt z nim to bardzo dobry sposób na uzyskanie powtarzalności i poleceń biznesowych (dla wszystkich rodzajów firm, nie tylko sprzedaży bezpośredniej). Chociaż nie chcesz irytować ludzi, chcesz stworzyć system do pozostawania w kontakcie, aż powiedzą, aby zatrzymać.

Email newslettery są doskonałym sposobem, aby utrzymać swoje nazwisko przed ludźmi, więc jeśli czas staje się prawo, mogą się z Tobą skontaktować.

Wreszcie, jeśli pomógłeś komuś rozpocząć swoją działalność, to twoim zadaniem jest szkolenie, mentor i wsparcie ich. Twój sukces zależy częściowo od ich sukcesu.

Trzymaj się go

Zobowiązanie się do nie rezygnowania.

Pomimo tego, co powiedzą ci nieudacznicy, wskaźnik niepowodzeń w marketingu sieciowym i sprzedaży bezpośredniej nie jest niczym więcej niż jakąkolwiek inną szansą na biznes domowy. Tak samo jak wiele osób rezygnuje ze sprzedaży na eBay'u, freelancingu swoich umiejętności, blogowania i wielu innych.

To, co odróżnia sukces od porażki w każdej firmie domowej, to zobowiązanie, aby nigdy nie rezygnować. Oznacza to naukę przezwyciężania odrzucenia, unikanie błędów i trzymanie się kursu na sukces.