Nowi użytkownicy smartfonów od firmy Apple często zastanawiają się, ile trwa gwarancja producenta iPhone’a, a po jej upływie — gdzie naprawić swój sprzęt z logiem nadgryzionego jabłka, aby komfort jego użytkowania był porównywalny ze sprzętem prosto z fabrycznie zamkniętego pudełka. W dalszej części artykułu odpowiadamy na te pytania, które nurtują wiele osób, szczególnie zaczynających swoją przygodę z produktami od Apple.
Gwarancja iPhone: ile trwa?
Gwarancja na iPhone’a trwa dokładnie 12 miesięcy, licząc od daty zakupu. Firma Apple pokrywa wszelkie koszty związane z naprawą i wysyłką urządzenia w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Szwajcarii. W przypadku reklamacji poza wyżej wymienionym terytorium producent może doliczyć koszty wynikające z np. wysyłki smartfona do wyznaczonego serwisu. Telefon zostanie naprawiony w Autoryzowanym Serwisie Apple. Należy jednak pamiętać, że według producenta, gwarancja nie obowiązuje w przypadku:
- - części, które mają predyspozycje do zużywania się z biegiem czasu jak np. bateria lub powłoki ochronne (wyjątkiem jest sytuacja, w której użytkownik zakupił egzemplarz z uszkodzonym podzespołem),
- - uszkodzeń kosmetycznych urządzenia takich jak np. zadrapania lub pęknięcia plastikowych elementów obudowy,
- - uszkodzeń powstałych w wyniku złej eksploatacji, upadku, zalania cieczą, pożaru lub innych niezależnych od producenta przyczyn,
- - wcześniejszej naprawy telefonu w nieautoryzowanym przez firmę Apple serwisie.
Producent ma prawo odmówić naprawy smartfona mimo gwarancji również w sytuacji, gdy istnieje uzasadnione podejrzenie, że urządzenie pochodzi z kradzieży lub zostało pozyskane w inny nielegalny sposób. Sytuacja wygląda podobnie, gdy osoba zgłaszająca się do serwisu z uszkodzonym sprzętem nie może udowodnić, że ten należy do niej (np. nie posiada paragonu lub innego rzetelnego dowodu zakupu) lub telefon posiada ślady zacierania numeru seryjnego (IMEI).
Podsumowując — gwarancja na iPhone’a obowiązuje tylko w przypadku wady fabrycznej, czyli takiej, która nie powstała z powodu nieprawidłowego użytkowania telefonu przez właściciela.
Dodatkową opcją, jaka oferuje producent jest możliwość telefonicznego wsparcia technicznego, które przysługuje nowym użytkownikom przez pierwsze 90 dni (z możliwością przedłużenia do dwóch lat za pomocą odpłatnej ochrony AppleCare+, o której więcej dowiesz się w tym artykule). Podczas rozmowy telefonicznej konsultant pomoże Ci rozwiązać problem lub w niektórych zbyt skomplikowanych przypadkach – skieruje Cię do najbliższego Autoryzowanego Serwisu Apple.
Gdzie naprawić iPhone'a po gwarancji?
Na rynku jest wiele serwisów oferujących naprawy telefonów Apple w o wiele niższych cenach. Mimo tego, że sprzęt został kupiony ponad 12 miesięcy temu i gwarancja na iPhone’a upłynęła, to warto skorzystać z usług Autoryzowanego Serwisu Apple. Daje to pewność, że telefonem zajmą się doświadczeni i wykwalifikowani specjaliści. Wymienione podzespoły na pewno będą oryginalne i najwyższej jakości, a Twój telefon będzie działał jak w dniu zakupu.